Obchodné podmienky
I. Všeobecné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom webového rozhrania medzi poskytovateľom - obchodníkom a zákazníkom - spotrebiteľom.
- Právne vzťahy, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami najmä:
- zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník"),
- zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa"),
- predpismi na ochranu osobných údajov, a to Nariadenie EP a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenia o ochrane údajov) a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene na doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len "Zákon o zdravotnej starostlivosti").
- Poskytovateľom – obchodníkom je obchodná spoločnosť KOMESTA s.r.o., so sídlom Jastrabia ulica 4645/25A, 900 26 CHORVÁTSKY GROB IČO: 55617361 Zapísaný v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava Ill, oddiel Sro, vložka číslo: 173423/B (ďalej aj ako "Poskytovateľ"), ktorý v súlade s predmetom svojej činnosti poskytuje služby spotrebiteľom. Službou sa rozumie poskytnutie zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom Zákazníkovi ("ďalej len "Služba" prípadne v množnom čísle "Služieb").
Poskytovateľ poskytuje nasledovné Služby:
- Služby v odbore všeobecné a interné lekárstvo
- Ide o služby ktorými Poskytovateľ poskytuje Zákazníkovi zdravotnú starostlivosť vo forme názoru druhého lekára (tzv. second opinion), infúznej liečby, preventívno – liečebnej starostlivostí. Služby Poskytovateľ poskytuje výlučne na vlastnú žiadosť Zákazníka a teda Zákazník je uzrozumený s tým, že na účely poskytnutia Služby sa považuje za samoplatcu a Služba nie je hradená z prostriedkov verejného zdravotného poistenia.
- Poskytovateľ je na základe platného povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti vydaného Bratislavským samosprávnym krajom poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v zdravotníckom zariadení typu "ambulancia".
- Prípadné vyobrazenie a prezentácia služieb na webovom rozhraní Poskytovateľa nie je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponukou) v zmysle ustanovenia § 43a Občianskeho zákonníka, ale informáciou pre Zákazníka o možnostiach a podmienkach, za akých môže Zákazník vstúpiť s Poskytovateľom do rokovania o uzatvorení kúpnej zmluvy, okrem iného aj odoslaním objednávky s povinnosťou platby. Poskytovateľ nie je povinný uzavrieť so Zákazníkom kúpnu zmluvu len na základe skutočnosti, že Zákazník odošle objednávku s povinnosťou platby Poskytovateľovi.
- Kontakty Poskytovateľa:
Adresa poskytovania Služieb/poštová adresa: Malokarpatské medicínske centrum, Pezinská 901/5 Chorvátsky Grob 900 25
Zákaznícka linka: +421 940 944 405v pracovných dňoch v čase od 08:00 do 15:30 počas pracovných dní
Zákaznícky email: mmcambulancia@gmail.com
- Zákazníkom sa rozumie pacient, ktorý je spotrebiteľom - fyzickou osobou, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkoch alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej aj len "Zákazník").
- Zmluva medzi Zákazníkom a Poskytovateľom je uzatvorená prostredníctvom internetu, pričom Poskytovateľ ponúka Služby prostredníctvom webového rozhrania Malokarpatské medicínske centrum (ďalej aj len "Webové rozhranie Poskytovateľa") a Zákazník si objednáva ním vybranú Službu cez elektronickú objednávku na Webovom rozhraní Poskytovateľa.
II. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Výber Služby je možné vykonať a záväzne si Službu online objednať prostredníctvom Webového rozhrania Poskytovateľa.
- Predávajúci má právo obmedziť počet objednaných Služieb v jednej objednávke alebo na jedného Zákazníka.
- Objednávka Služby na Webovom rozhraní Poskytovateľa uskutočnená Zákazníkom, predstavuje záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy prostredníctvom vyplneného a odoslaného formulára (ďalej len "Objednávka").
- Poskytovateľ umožňuje objednať si Službu cez Webové rozhranie Poskytovateľa. Zákazník v prvom kroku vyberie službu a Poskytovateľ je povinný zákazníka kontaktovať a stanoviť termín služby do 24 hodín. Ak ide o službu definovanú na vymedzené časové obdobie, poskytovateľ je povinný postupovať počas celého vymedzeného časového obdobia v súlade s popisom v objednávke.
- V ďalšom kroku je Zákazníkovi ponúknuté zhrnutie jeho Objednávky (rezervácie). Zákazník je povinný vyznačiť skutočnosť, že sa oboznámil s informáciami o spracúvaní osobných údajov, a zároveň že sa oboznámil a súhlasí s VOP. V prípade neoznačenia týchto povinných polí nemôže byť Objednávka dokončená. Zákazník môže vyznačiť možnosť, že udeľuje súhlas na marketingové použitie osobných údajov. Zákazník následne vykoná Objednávku tým, že stlačí tlačidlo "REZERVOVAŤ A UHRADIŤ". V prípade Objednávky Služby bude Zákazníkovi doručený email na zadanú emailovú adresu, ktorý bude obsahovať potvrdenie a zhrnutie Objednávky.
- Údaje poskytnuté Zákazníkom Poskytovateľovi v Objednávke považuje Poskytovateľ za správne a pravdivé. Objednávka, ktorá nemá vyplnené všetky povinné polia sa považuje za neúplnú a nie je možné jej dokončenie a odoslanie. V prípade, ak Poskytovateľ zistí, že Zákazník uviedol nesprávne, klamlivé a/alebo nepravdivé údaje, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- K vzniku právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Zákazníkom, teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, dochádza momentom doručenia potvrdzujúceho emailu zo strany Poskytovateľa Zákazníkovi. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do splnenia predmetu kúpnej zmluvy.
- Všetky Objednávky prijaté Poskytovateľom sú záväzné. Akékoľvek zmeny Objednávky sú možné len po vzájomnej dohode Poskytovateľa a Zákazníka.
- Po odoslaní Objednávky nie je možné zo strany Zákazníka vykonať akúkoľvek zmenu údajov v Objednávke alebo zmenu samotnej Objednávky. V prípade, ak Zákazník potrebuje po odoslaní Objednávky vykonať zmeny údajov v Objednávke alebo zmenu samotnej Objednávky, je povinný kontaktovať Poskytovateľa telefonicky na zákazníckej linke: +421 940 944 405v pracovných dňoch v čase od 08:00 do 15:30 počas pracovných dní alebo na zákazníckom emaile: mmcambulancia@gmail.com
III. Platobné podmienky
- Kúpne ceny jednotlivých Služieb ponúkaných Poskytovateľom sú uvedené na Webovom rozhraní Poskytovateľa, a to osobitne každú Službu. Ceny sú uvádzané v mene EURO.
- Ceny Služieb sú uvádzané bez DPH, nakoľko Služieb sú poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ktorá je oslobodená od DPH.
- Zákazník je povinný cenu za Službu uhradiť ihneď pri rezervácii Služby (vytvorení Objednávky) prostredníctvom Webového rozhrania Poskytovateľa.
- Cenu za Službu je možné uhradiť:
(i) bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány podľa pokynov príslušného poskytovateľa služieb elektronickej platobnej brány.
- Záväzok zákazníka zaplatiť cenu Služby v súlade s Objednávkou je splnený momentom pripísania platby vo výške kúpnej ceny na účet Poskytovateľa.
- Poskytovateľ po overení zaplatenia Objednávky, vystaví Zákazníkovi daňový doklad vo forme faktúry. Faktúra vystavená Poskytovateľom bude Zákazníkovi doručená vo forme elektronickej faktúry na emailovú adresu zadanú Zákazníkom počas vytvorenia Objednávky.
- V prípade, ak Zákazník neuhradí v plnom rozsahu cenu za Službu, Objednávka nebude akceptovaná zo strany Poskytovateľa a kúpna zmluva medzi Zákazníkom a Poskytovateľom nebude uzatvorená.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť cenu Služby. Rozhodujúca cena Služby je cena, ktoré je uvedená na Webovom rozhraní Poskytovateľa v čase ukončenia a odoslania Objednávky Poskytovateľovi v súlade s týmito VOP.
IV. Čerpanie služby
- Služby sa môže zúčastniť výlučne fyzická osoba – Zákazník – tak ako bola definovaná v Objednávke, a to v dohodnutom dátume a čase. Služba nie je prenosná na inú fyzickú osobu.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo dodania Služby v priestorov Poskytovateľa na adrese : Malokarpatské medicínske centrum, Pezinská 901/5 Chorvátsky Grob 900 25 v termíne, ktorý si sám stanoví.
- Zákazník má právo požiadať Poskytovateľa maximálne jedenkrát o zmenu dátumu a/alebo času Služby, a to najneskôr 2 (slovom dva) pracovné dni pred plánovanou Službou. Poskytovateľ poskytne Zákazníkovi náhradný dátum a čas Služby tak, aby sa Služba uskutočnila najneskôr do 3 (slovom troch) kalendárnych mesiacov od plánovanej Služby.
- Zákazník berie na vedomie, že Služba je poskytovaná komplexne len vtedy, ak má všetky informácie a Zákazník je povinný poskytnúť súčinnosť a priniesť si relevantnú zdravotnú dokumentáciu.
- V prípade, ak Poskytovateľ neposkytne Službu v rezervovanom dátume a čase, má Zákazník právo požiadať Poskytovateľa o nápravu. V takomto prípade Poskytovateľ dodatočne splní svoj záväzok ihneď, ako je to možné, najneskôr však do 30 kalendárnych dní.
V. Odstúpenie od zmluvy
- Poskytovateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s právnymi predpismi a v súlade s týmito VOP.
- Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s právnymi predpismi a v súlade s týmito VOP.
- Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 19 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.
- Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu, okrem iného, ak došlo k poskytnutiu Služby a poskytovanie Služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Zákazníka a Zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy Zákazník povinný zaplatiť kúpnu cenu.
- Zákazník môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu. Zákazník môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Vzorový formulár je uvedený v Prílohe č. 1 týchto VOP.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Zákazník najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Poskytovateľovi.
- Zákazník je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, ak predmetom kúpnej zmluvy bolo poskytnutie služby.
- Poskytovateľ je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia od zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou. Poskytovateľ je povinný vrátiť Zákazníkovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od kúpnej zmluvy, ak Zákazník neodstúpil od celej kúpnej zmluvy.
VI. Zodpovednosť za vady
Zodpovednosť za vady služieb
- Pri zodpovednosti za vady služieb sa uplatnia ustanovenia upravujúce zodpovednosť za vady hmotných tovarov, ak ďalej nie je uvedené inak. Vadou služby sa rozumie najmä kvalita služby.
- Zákazník je povinný bezodkladne po zistení vady služby túto vadu vytknúť poskytovateľovi.
- Zákazník má právo zvoliť si v prípade preukázania vady služby, ak ide o (i) odstrániteľné vady, včasné, bezplatné a riadne odstránenie vád, a v prípade, ak ide o (ii) neodstrániteľné vady, opakované poskytnutie rovnakej alebo obdobnej služby len v prípade, ak je dostupná alebo zľavu z kúpnej ceny.
VII. Osobitné ustanovenia
- Poskytovateľ je zbavený zodpovednosti za čiastočné alebo úplné nesplnenie svojich záväzkov a povinností podľa kúpnej zmluvy a/alebo VOP, ak je toto nesplnenie spôsobené okolnosťami, ktoré nastali nezávisle od vôle Poskytovateľa a bránia mu v splnení jeho záväzkov, ak vzhľadom na všetky okolnosti nie je možné rozumne predpokladať, že by Poskytovateľ tieto okolnosti alebo ich následky odvrátil alebo prekonal a že by v čase uzavretia kúpnej zmluvy tieto okolnosti predvídal. V prípade vzniku okolností vylučujúcich zodpovednosť sa doba plnenia zmluvných záväzkov predĺži o dobu rovnajúcu sa dobe trvania týchto okolností. Ak Poskytovateľ nemôže splniť svoje záväzky vzhľadom na objektívne okolnosti vyššej moci, oznámi túto skutočnosť Zákazníkovi najneskôr do 5 dní od ich vzniku. Príklady vyššej moci: prírodné katastrofy, živelné pohromy, vojna, teror, sabotáže, epidémie a pandémie, nepriaznivé epidemiologické situácie, vládne opatrenia, embargo, sankcie, štrajky a výluky, prerušenie prevádzky, nedostupnosť surovín alebo výrobných materiálov).
- Pre prípad, ak nie je primerané od Zákazníka očakávať strpenie predĺženia doby plnenia zmluvných záväzkov z dôvodu, že inak by sa poskytnutie tovarov a služieb stalo neaktuálnym, má Zákazník právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote do 5 dní od oznámenia vzniku okolností vyššej moci. Zákazník je povinný preukázať, že sa poskytnutie Služby stalo neaktuálnym.
VIII. Mimosúdne riešenie sporov
- Vzniknuté spory majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky, za predpokladu, že Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má bydlisko na území Slovenskej republiky. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, môže žalovať Poskytovateľa aj na súdoch členského štátu Európskej únie, v ktorom má tento spotrebiteľ bydlisko.
- Zákazník má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu (emailom na emailovú adresu: mmcambulancia@gmail.com
- Ak Poskytovateľ na túto žiadosť Zákazníka odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa ustanovenia § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej ako "Zákon o ARS"); možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
- Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov | Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov | Ochrana spotrebiteľa | Obchod | MHSR).
- Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Zákazník podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Zákazník využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Kupujúci podať taktiež prostredníctvom online platformy alternatívneho riešenia sporov -– platformy ODR Európskej komisie, ktorá je dostupná na webovej stránke Online Dispute Resolution | European Commission (europa.eu).
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o ARS, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Alternatívne riešenie sporu sa týka len sporu medzi Zákazníkom (spotrebiteľom) a Poskytovateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od Zákazníka (spotrebiteľa) požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR vrátane DPH. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
IX. Záverečné ustanovenia
- Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa ich uverejnenia na Webovom rozhraní Poskytovateľa, ak nie je uvedený vo VOP neskorší dátum platnosti a účinnosti.
- Orgánom dozoru na ochranu spotrebiteľa je v zmysle platných právnych predpisov Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P. O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.
- Náklady vzniknuté Zákazníkovi pri používaní komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí sám Zákazník. Výška nákladov sa nelíši od základnej sadzby.
- Poskytovateľ je oprávnený znenie týchto VOP meniť a/alebo dopĺňať akýmikoľvek zmenami, čím ale nie sú dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.
- Ak v týchto VOP nie je uvedené inak, oznámenie doručované prostredníctvom elektronickej pošty zmluvných strán sa považujú za doručené, a to, ak boli odoslané na kontaktnú elektronickú adresu Poskytovateľa mmcambulancia@gmail.com a na elektronickú adresu Zákazníka uvedenú v Objednávke.
- Všetky dohody medzi Poskytovateľom a Zákazníkom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Všetky práva k webovým stránkam Poskytovateľa, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria Poskytovateľovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Poskytovateľa.
- Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do Webového rozhrania Poskytovateľa alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Zákazník nesmie pri využívaní Webového rozhrania Poskytovateľa používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím prinášať neoprávnenú výhodu.
- Tieto VOP majú 1 prílohu: Príloha č. 1 - Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 15.01.2025
PRÍLOHA č. 1 VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku
alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
KOMESTA s.r.o. , spoločnosť KOMESTA s.r.o., so sídlom Jastrabia ulica 4645/25A, 900 26 CHORVÁTSKY GROB IČO: 55617361 doručovacia adresa: Malokarpatské medicínske centrum Pezinská 901/5 Chorvátsky Grob 900 25 email: mmcambulancia@gmail.com
– Týmto oznamujem/oznamujeme* , že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ..............
– Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
– Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.